Історія розвитку комп'ютерів

 

 

 

 

 

 

 

 

На сьогоднішній день комп'ютери стали такою важливою і невід'ємною частиною нашого життя, що здається неможливим, що колись їх могло взагалі не існувати. Як саме цим приладам всіляких модифікацій, форм, комплектацій вдалося увійти в кожну сферу нашого існування? Ми пропонуємо вашій увазі далеко не повний і не цілком науковий нарис про основні моменти розвитку комп'ютерів.

1. Світ одиниць і нулів. На фотографії - жінка, яка працює за комп'ютером компанії IBM у 1955 році.

2. 2700 до н.е. Рахівниці. Хоча точне місце і дата створення рахунків продовжує залишатися під питанням, цілком імовірно, що рахунки були винайдені шумерами (народність південній Месопотамії) близько 5000 років тому. За допомогою спеціальних кісточок вони дозволяли виконувати швидкі і досить складні розрахунки, так що, рахівниця можуть бути названі першим комп'ютером.

3. 1801: Ткацький верстат Жаккарда. Розроблена Жозефом Марі Жаккард, це була перша машина, що використовує перфокарти для управління серіями послідовностей. Для того щоб змінити візерунок виготовленої тканини, машина використала перфокарти. Це був своєрідний двійковий код: за принципом «є отвір - немає отвору». Ткацький верстат Жаккарда був ключовим кроком у розвитку комп'ютерного програмування.

4. Чарльз Беббідж (1791 - 1871) Чарльз Беббідж народився в Лондоні в 1791 році. Саме цьому англійському математику приписують ідею механічного розрахунку математичних таблиць, а також ідею створення двох спеціальних машин, так що Чарльз Беббідж може вважатися одним з батьків-творців комп'ютера.

5. 1824: Різницева машина Чарльза Беббіджа. Домігшись гранту на її будівництво в 1824 році, британський піонер обчислювальної техніки Чарльз Беббідж створив «різницеву машину Чарльза Беббіджа номер 1» - перший успішний автоматичний калькулятор. Частина її, показана на фотографії, була зібрана в 1832 році інженером Беббіджа, Джозефом Климентом. Вона складається з приблизно 2000 частин і являє собою одну сьому частину передбачуваної повної «різницеву машину Чарльза Беббіджа».

6. 1837: Аналітична машина Чарльза Беббіджа. Задумана Беббіджем в 1837 році, ця машина була розроблена для оцінки будь-якої математичної формули і мала значно більший потенціал аналізу, ніж його оригінальна «Різницева машина Чарльза Беббіджа».

7. 1944: Машина «Колос». Машини «Enigma», розроблені в Німеччині, створювали коди, які вважалися не підлягають розшифровці, що послужило стимулом для військ союзників під час Другої світової війни, щоб створити абсолютно секретну машину «Колос», яка вважається першим електронним обчислювальним пристроєм для злому кодів і шифрів . Вгорі на фотографії: резиденція Блетчлі-Парк в Бакінгемшир, Англія, яка служила штаб-квартирою для дешіфровщіков військ союзників під час Другої світової війни.

8. Машина «Енігма». Машина «Енігма», що використалася для розшифровки кодів під час Другої Світової війни.

 

9. 1946: «ENIAC». Створення «ENIAC» (електронного цифрового інтегратора і комп'ютера) почалося під час Другої світової війни, але не було завершено до 1946 року. Перша електронна цифрова обчислювальна машина загального призначення була розроблена, щоб вирішити цілий ряд проблем (і на відміну від «Колоса», який був абсолютно таємним приладом, про його існування було оголошено громадськості). Вгорі на фотографії: робота над ENIAC в університеті штату Пенсільванія в 1946 році.
 
 
10. Творці «ENIAC». Джон Мочлі і Дж. Преспер Еккерт поруч з «ENIAC», 1966 рік.
 
 
11. 1951: «UNIVAC». З появою «UNIVAC» (Універсального автоматичного комп'ютера), комп'ютери раптом перестали бути винятковою прерогативою лише уряду, і стали доступними для бізнесу. Вгорі на фотографії: дві людини працюють на різних компонентах масивних комп'ютерів «UNIVAC» в 1960 році.
 
 
12. 1952: «UNIVAC» помітили. Комп'ютери «UNIVAC» стали відомі після того, як вони були використані для передбачення перемоги Ейзенхауера над Стівенсоном на президентських виборах 1952-го року.
 
 
13. Ще одне використання «« UNIVAC ». Високоповажний Джон В. Елісон поруч зі стрічками «UNIVAC», що використалися для друку Біблії в 1957 році.
 
 
14. 1947года: транзистор. Хоча технічно він не є необхідним для комп'ютера, транзистор був важливим кроком в технології виготовлення менших по величині приладів. Коротше кажучи, це основна причина того, що зараз можна носити з собою ноутбуки, а не сидіти поруч з «UNIVAC», який займає всю кімнату. Вгорі: Мініатюрний транзистор M-1 бачив на центі в 1956 році.
 
 
15. Винахідники транзистора. Джон Бардін, Вільям Шоклі і Уолтер Братт в 1954 році. За свою робіт вони отримали нобелівську премію з фізики.
 
 
16. 1958 рік. Інтегральна мікросхема. Ключовий будівельний блок всіх комп'ютерів, інтегральні мікросхеми дозволили зробити ще менші за розміром моделі, ніж це було можливо з транзисторами - і найголовніше, дозволили зробити комп'ютери доступними, як це допомогло знизити ціни. На знімку: модель першої робочої інтегральної схеми.
 
 
17. Винахідник інтегральної схеми. Джек Кілбі з фірми «Texas Instruments» з Далласа, 2000 рік. Він отримав Нобелівську премію з фізики за свій винахід.
 
 
18. 4 жовтня 1957: Супутник. Хоча Радянський Союз був першою країною, яка провела успішний запуск супутника на орбіту, можливо запуск супутника приніс значно більше користі для Америки, так як привид російського панування в космосі привів Сполучені Штати до вирішення вкласти величезні ресурси і в розвиток науки - в тому числі, зрозуміло , комп'ютерних наук.
 
 
19. 1963: Мишка. Зібрана Дугласом Енгельбартом і його командою зі Стенфорда, мишка (так названа тому, що шнур її нагадував хвіст) виявиться необхідної для переміщення курсора. На фотографії: мишка на ранній стадії розробки.
 
 
20. Ще один зразок комп'ютерної мишки від Енгельбарта.
 
 
21. Серпень 1966: Комп'ютер для місії «Аполлон». Розроблений лабораторією «MIT Instrumentation Laboratory» і один з перших комп'ютерів, які базуються на інтегральних схемах, він був розроблений як бортова обчислювальна машина для наведення, навігації і управління командним модулем і місячним модулем космічного корабля програми «Аполлон» для польоту на Місяць. Грубо кажучи, у нього був той самий обсяг пам'яті, як і у сьогоднішніх музичних вітальних листівок, які здатні заспівати «З Днем Народження».
 
 
22. 2 квітня 1968. Прем'єра фільму «Космічна одіссея-2001» Саме цей фільм сформував наші уявлення про комп'ютери як про щось чоень важливому і корисному, але не особливо заслуживающем довіри. На фотографії: режисер Стенлі Кубрик з Кейра Дулліа і Гері Локвудом.
 
 
23. 1969год: «ARPANET». Хоча інтернет був розроблений в кілька етапів, жоден не був більш значним, ніж коли програма, тоді називалася «ARPANET» (Advanced Research Projects Agency Network) і втілена в життя за підтримки Міністерства оборони США, допомогла комп'ютерам в UCLA і Стенфордського дослідницького інституту вийти на зв'язок один з одним. Вгорі на фотографії: Зроблений в 1969 році Ларрі Робертсом, одним з розробників програми, креслення процесу з'єднань ARPANET.
 
 
24. «ARPANET» крокує по Америці. Карта показує комунікаційні центри системи «ARPANET» в 1972 році.
 
 
25. Нагороди за «ARPANET». Президент Джордж Буш розмовляє в Лос-Анджелесі з ученим Леонард Клейнрок в 2008 році після нагородження його Національної медаллю науки за видатні досягнення, в тому числі, за його роль у розвитку «ARPANET».
 
 
26. 28 червня 1972: Заснування «Atari». «Atari» буде мати життєво важливе значення для поширення відео-ігор, які доведуть людям, що комп'ютери створені не тільки для сумовитих заучек. Комп'ютери дійсно можуть принести радість! Вгорі на фото: Міжнародний турнір з гри «Астероїди» в 1981 році.
 
 
27. Квітень 1976: Демонстрація Apple I. Перший комп'ютер з повністю зібраною материнською платою був проданий за $ 666,66, і дозволив Apple почати своє тридцятирічне домінування на ринку техніки.
 
 
28. Ті, хто стояли за Apple. Со-засновники «Apple» Стів Возняк і Стів Джобс в Сан-Франциско, 1977 рік. (У 1976 році в число засновників входив Рон Вейн, але він через 12 днів продав свої акції за 2300 доларів).
 
 
29. 1980: Винахід комбінації Ctrl-Alt-Delete. Здається, це дрібниця, але без Девіда Бредлі (один з членів команди IBM PC) ви б включали і вимикали свій комп'ютер набагато складніше, ніж ви зараз робите. Йому приписують винахід такої знайомої всім функції Ctrl-Alt-Delete для персональних комп'ютерів. Вгорі на фотографії: Бредлі сидить перед одним з перших комп'ютерів PC в 2001 році.
 
 
30. 1981: Donkey Kong. Створена Сігеру Міямото, гра «Donkey Kong» стала сенсацією і представила користувачам персонажа Маріо (який пізніше з'явиться у величезній кількості інших відео-ігор). Її успіх має важливе значення для Nintendo, так як фірма стає загальновідомим брендом, особливо в Америці.
 
 
31. 12 серпня 1981: IBM PC. Спершу комп'ютер використовувався тільки спеціальними державними службами. Потім почав використовуватися і бізнес-структурами .. Створивши ПК (персональний комп'ютер), IBM зробила величезний крок до того, щоб у всіх був власний комп'ютер. Серед нововведень: використання відкритої архітектури для апаратного забезпечення, тому клієнти не зобов'язані були купувати виключно у IBM, а могли звертатися і в інші компанії.
 
 
32. 22 січня 1984: Apple завдає удару у відповідь. Apple не збиралася назавжди поступатися ринком IBM. У 1984 році вони завдали удару у відповідь за допомогою телевізійної реклами, знятої в майбутньому оскароносним режисером Стенлі Кубриком. Над рекламою під назвою «1984» дуже сміялися, але вона користувалася популярністю. У ній в екран комп'ютера летів молоток, що символічно означало «нищівний» удар по засиллю IBM. Вгорі: Скотт знімає рекламу в 1985 році.
 
 
33. 24 січня 1984: Макінтош. Через два дні після виходу реклами «1984», «Apple» представила свій новий продукт - який, на відміну від IBM, розташовував мишею і графічним користувальницьким інтерфейсом-розпочавши тим самим суперечка на тему «Macintosh або PC», який триває і сьогодні. Вгорі: перший комп'ютер Apple Macintosh 128K.
 
 
34. 6 червня 1984года: Тетріс. Створена радянським ученим Олексієм Пажитновим, гра-головоломка Тетріс стала справжньою сенсацією і має важливе значення розвитку системи Nintendo Game Boy. Більше 25 років вона продовжує залишатися популярною, вже продано більше 100 мільйонів ігор для мобільного телефону.
 
 
35. 20 листопада 1985: Microsoft Windows. Геніально! Вирішивши розробляти не новий комп'ютер, а програмне забезпечення операційної системи, необхідне для користування комп'ютером, співзасновники компанії Microsoft Білл Гейтс і Пол Аллен придумали, як заробити більше грошей, ніж будь-хто, що займається технологіями (або будь-яким іншим бізнесом).
 
 
36. Молодий Білл Гейтс. У майбутньому він стане найбагатшою людиною в світі. Фотографія зроблена в Нью-Йорку в 1984 році.
 
 
37. 1991 рік: Заснування компанії «Blizzard Entertainment». Люди хочуть грати в ігри, але вони не хочуть бути при цьому одні. Рішення? Онлайн-ігри. Заснована в 1991 році, компанія «Blizzard Entertainment» буде розвиватися, щоб створити франшизу, включаючи Warcraft, які об'єднують мільйони користувачів по всій планеті. На фотографії вгорі: відвідувачі грають World Of Warcraft в ігровому залі на ярмарку нових технологій CeBIT в Ганновері, Німеччина в 2010 році.
 
 
38. 3 грудня 1994: PlayStation. Розробка компанії Sony стала першою домашньою ігровою консоллю. Обсяги продажів склали більше 100 млн. одиниць (один з плюсів: можливість відтворювати аудіо компакт-диски); компанії Microsoft і Nintendo негайно відреагували випуском Xbox і Wii. Вгорі на фотографії: підліток у комп'ютерному магазині в районі електронних магазинів Акихабара в Токіо в 1998 році.
 
 
39. Крім Японії. Ігрові консолі користуються популярністю в усьому світі, навіть у Кот-д'Івуарі.
 
 
40. 11 травня 1997: Тріумф Deep Blue. Deep Blue розглядається багатьма як ідеальний шахіст - краща з програм штучного інтелекту. Вгорі на фотографії: Каспаров б'ється з Deep Blue у Філадельфії в 1996 році.
 
 
41. 1999 рік: Napster. Створена 18-річним Шон Фаннінг, Napster дозволила проводити обмін файлами між користувачами (наприклад, раптом стало дуже легко обмінюватися музикою та іншими товарами, не сплачуючи за них). Шоу-бізнес все ще перебуває в шоці з цього приводу. Вгорі: Фаннінг в Нью-Йорку в 2000 році.
 
 
42. 4 лютого 2000: The Sims. Для будь-якої людини, якій батьки говорили негайно кинути грати в ігри і починати жити своїм життям, The Sims стала справжньою знахідкою. Ця гра дозволяла існувати в онлайн-світі, неймовірно схожому на реальний, - і раз і назавжди змінила уявлення про те, що таке комп'ютерна гра. Вгорі на фотографії: творець гри Уїлл Райт в 2008 році.
 
 
43. 15 січня 2001: Запуск проекту Wikipedia. Вікіпедія визначає себе як «вільний мережевий багатомовний проект енциклопедії .... його 17 мільйонів статей ... були написані спільно добровольців у всьому світі, і майже всі статті можуть бути відредаговані будь-яким користувачем, що має доступ до сайту ». Проект Вікіпедії запущений 15 січня 2001-так що тепер вам вже не потрібно збирати гроші, щоб купити десяток енциклопедичних словників по різних темах .. Вгорі на фотографії: Засновник Вікіпедії Джиммі Вейлз.
 
 
44. 23 жовтня 2001: IPod. Портативний медіа-плеєр від Apple (і супутнє програмне забезпечення від ITunes) показали музичному бізнесу, що можна заробляти гроші навіть коли CD продовжують виходити з моди. Як і майже всі продукти Apple, він також відрізняється елегантним дизайном.
 
 
45. 9 листопада 2004: Запуск Firefox. Інновації та рентабельність не завжди йдуть рука об руку. Співпраця часто - це ключ до відкриттів, але спільна робота може бути неможливою, коли компанії суворо стежать за дотриманням авторського права. Програмне забезпечення з відкритим кодом-це комп'ютерне програмне забезпечення, доступне у вихідній формі, що дозволяє користувачам вивчати, змінювати, покращувати та поширювати програмне забезпечення. Можливо, найвищим досягненням у цій сфері є безкоштовний браузер Mozilla Firefox, який використовується приблизно третю користувачів.
 
 
46. Захисник для програмного забезпечення з відкритим вихідним кодом. Мало хто зробив більше для створення програмного забезпечення з відкритим вихідним кодом, ніж Тім О'Рейлі з лекціями і статтями в тому числі і написаним у 2004 році «Open Source Paradigm Shift». Він відіграв важливу роль у переході від терміна «вільне програмне забезпечення» до терміну «програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом» (така обтічне формулювання здається менш небезпечною для корпорацій). Вгорі на фотографії: генеральний директор фірми «O'Reilly Media CEO» Тім О'Рейлі (другий праворуч) у Сан-Франциско в 2010 році.
 
 
 
47. 28 квітня 2008: Grand Theft Auto IV. Серія ігор фактично дебютувала в 1998 році, але з кожною новою версією вона стає все більш і більш популярною. GTA викликав гарячі суперечки (і приніс мільярди доларів його творцям) через присутніх сексуальних сцен і сцен насильства. Вгорі на фотографії: плакат рекламує опівночі прем'єрних продажів GTA IV в Нью-Йорку.
 
 
48. 3 квітня 2010: IPAD. Остання пропозиція від Apple-планшетний комп'ютер, покликаний служити в якості платформи для книг, періодичних видань, фільмів, музики та ігор, а також новий спосіб доступу в Інтернет. Величезна кількість конкурентів, серед яких Toshiba, Motorola, Lenovo, і незліченна безліч інших компаній по всьому світу, негайно випустили свої версії планшетів. IPad радикально змінив уявлення про те, що таке комп'ютер. Вгорі: клієнт виходить з магазину «Fifth Ave Apple Store» на Манхеттені.